ماده 18

ماده 18 ( طرح نمایندگان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی 1391/2/19 ) :

کلیه اسناد در دفاتر اسناد رسمی و در اوراق مخصوصی که از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه و چاپ میگردد تنظیم و خلاصه هر سندی در دفتری که (دفتر سردفتر) نامیده میشود ثبت میگردد سند تنظیمی علاوه بر امضاء طرفین به امضاء سردفتر یا معاون دفترخانه رسیده و ثبت سند نیز به امضاء سردفتر یا معاون دفترخانه خواهد رسید. نحوه تهیه اوراق و ثبت دفتر به موجب آئین‏نامه میباشد.

تبصره : پس از ایجاد بستر مناسب ، کلیه اسناد در دفاتر اسناد رسمی به صورت مکانیزه تنظیم و ثبت میشود در این صورت اقدامات دفاتر مزبور در خصوص ثبت اسناد از طریق شبکه و به صورت برخط در سامانه بانک جامع اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضبط خواهد شد.

 

/ 2 نظر / 335 بازدید
حواد محمدی

بسمه تعالی با سلام احتراما به استحضار میرساند در خصوص این ماده و تبصره های ذیل آن مطلب بسیار است اما برای تقویت سلامت اسناد در مراحل تنظیم وثبت وصدور اسناد مفید می بود اگر برای دفتریاران به عنوان مسئول امور مالی و یا همان نماینده سازمان ثبت در دفاتر اسناد رسمی مراحل مذکور به تائید دفتریار هم می رسید و .... با تشکر واحترام فراوان به همه ی همکاران گرامی

ااسناد تنظیمی پس از امضای طرفین باید به امضای سردفتر و دفتریار برسد